Set & Sket 2011

06.12.2011 God Jul & Godt Nytår

Julen er over os, og bilerne er forhåbentlig pakket vamt og lundt i garagerne, rundt om i Danmark.
Nogen skal nok ha skiftet lidt af hvert ud mens andre ikke behøver. Min trænger til det hele  😉
Nå men i må alle ha en rigtig hyggelig jul & et brag af en Nytårs Aften.
Ses til et forhåbentligt tørt  2012 træf år.

25.09.2011 Garage Update

Træf sæsonen er forbi, og der er tid til at rode lidt i garagen igen. Inderskærmene trænger til lidt frisk jern, så det er jeg kastet mig over.
Der ud over sidder der en slags skål bag front lyset, som også trænger til at blive renoveret.

Men resultatet blev fint nok. Nu mangler jeg bare at lave det samme i Højre side.
Her er et før og et efter billed, lidt af et pudslespil. Blev ikke helt færdig med den efter 7 timers arbejde.

24.09.2011 Söstala tur.

En tur til Söstala.
Skulle se om de havde nogle inderskærme og andtre ting til Impalaen, men kunne ikke finde noget.
Fandt nogle dør beslag til min El camino, så hvis jeg ikke kan rep. dem jeg har, kan jeg bruge dem som sad på en 73 elcamino.

26 – 28.08.2011 ODIN Crusing & Meet 25 års Jubilæum

Fredag Morgen ved 09:00 tiden koblede jeg camping vognen på El Caminoen, og kørte mod Kerteminde,
da træf pladsen er rykket til en ny plads. jeg ankommer til træf pladsen ca. 2 timer efter. Solen bagte og det var et fedt vejr,
men men men vejret blev desværre meget værre om aftenen.

Vi fil slået telte op og party bussen klar gjort. Troels havde det helt store udstyr med. Så som benzin drevet elgenerator, anlæg, køleskab
osv. osv. Så der manglede ikke noget. Vi gik lidt rundt på pladsen og fik lidt at spise, og en del våde vare inden bords.
Party “bussen” cruisede rundt på pladsen og vi fik spillet lidt musik, så som vores berømte / berygtede Helge Schneider – Fitze Fitze Fatse

Vi havnede i det store telt, og hyggede videre. Og så fik vi lige en “lille byge” og dem fik vi så mange af, lige til Søndag morgen,
så pladsen blev en stor mudder plads, lige så slemt som i Tølløse. Så ingen unødig kørsel var forbudt…… øv

Om Lørdagen var Party “bussen” på cruise i Kerteminde, fuld lastet med maximale menesker til det lille kørekort, og 3 synsfolk og en
politimand ville da også lige se lidt nermere på den. men men men når alle ting er i orden, var det lidt svært for Hr. politi mester,
at uddele nogen som helst form for bøder til Parti “bussen”, så han fik sig lidt af en næse. gnæk gnæk.

Live musikke Lørdag aften var leveret af Dirty Guns som spillede rigtigt godt. De havde fedt styr på scenen, så de var en fornøgelse at høre på.
Jeg gik i seng ved 03:00 tiden natten til søndag, for at blive bare en lille bitte frisk til turen hjem, søndag formiddag.
Søndag morgen skinede solen fra en nesten skyfri himmel. Typisk. kunne det ikke bare for en gang skyld havde været tørvejr hele weekenden.
Men nej nej. typisk. Der var indkaldt hjælp hos de lokale bundefolk, så 4 stk. traktore måte trække os ud, som ikke kunde ved egen hjælp.

Så det var 2. gang jeg blev trukket ud ved hjælp af en form for truck / traktor. Ikke særligt sjovt.
Træf pladsen var rigtig hyggelig, og Odense klubben havde sammensat dette træf på 2 måneder, så jeg synes det er syndt for klubben,
og selvfølgelig for os andre, at det skulle ende i et mudderbad.
Nå men jeg kommer alligevel igen næste år.

12 – 14.08.2011 USCARJOY Cruise n´ Meet

Klokken blev 12:00 fredag og jeg forlod arbejdet for at køre hjem efter min campingvogn, for træf. Det skal man til.
Vejret var overskyet men ingen regn, så det var godt.
Jeg ankom til træf pladsen ca. ved 13:00 tiden og der var allerede en del der havde slået telt op.
For 3. år i træk, fik jeg Bil nr. 26 ved indgangen 😎 Han skulle også lige lede efter nummeret for at se, om det var brugt.

Denne her gang, fik jeg rimelig mange fra klubben med til træffet, og vi fik en gang Aftensmad i teltet, inden der skulle sættes telte op.
Og selvfølgelig under det “hårde” slid, skulle ganen jo ha lidt. Og nu forstod jer hvorfor man skulle ha en pizza racer, med spoile
på bagklabben. Den skulle da bruges til at sørge for, at sprutten ikke væltede. Nice.

Humøret fejlede ikke noget, og vi havnede oppe i teltet. En del irish coffie blev serveret, og andre “sjove” ting. Vi festede igennem,
og der var et par stykker fra klubben, som ikke kunne snakke rent til sidst. Brian Madsen måtte følges i seng og Peter Munk
holdte sig heller ikke tilbage. Efter teltet lukkede fortsatte vi med at drikke ved vores telte. Vi runnede stille og roligt af ved 03:00 tiden.

Lørdag morgen lignede vi alle sammen noget der var løgn. Men det hjalp efter et par kander kaffe og lidt morgen brød.
Cruisingen startede ved 11:00 tiden, og der var kommet over 200 biler på træf pladsen. Selve turen var rigtig hyggelig.
Vi blev involveret i øl staffet og vandt 1. præmien. Lørdag aften var der helstegt Gris med salat og kartoffel salat. Smagte rigtig godt.
og ja……. så skulle man da ha et par bajer eller 10. Og igen havde vi en rigtig hyggelig aften med live musik. Kanon godt band.

Søndag morgen strålede solen, og man havde det som noget katten havde slæbt hjem. John Almy stod og uddelte præmier til de
heldige vindere, og USCARJOY formanden takkede af for i år, og folk pakkede stille og roligt deres telt/campingvogn sammen
og drog hjem ad. meeeennn der var et var stykker fra klubben, som liiiige skulle ha en morfar, inden de kunne køre hjem ad.

Som der også har været de sidste 2 gange, et rigtig hyggeligt træf. Ikke for stort og ikke for lille.
En ren fornøgelse at være med til. Kommer også i 2012  😉

22.07.2011 Daydreamers Meet

Jeg er nu landet til Daydreamers Meet træf, i regnvejr. Campingvognen er placeret på toppen af bakken med rykken til marken.
Jeg blev bil nr. 75, så der er en del som har overnattet på buffer pladsen.

regn regn og atter regn. Ja vejret er ikke med os i denne weekend.

Men det gjorde så, at der var rigtig mange i teltet, og vi fik da også festet igennem.
Live bands var i top, og DJ musikken var også rigtig god. Og stemningen var rigtig god, selv om man havde våde bukser og sko.

Men jeg synes, at Daydreamers klubben havde gjort et rigtig godt stykke arbejde. Selv om de så lidt kaotisk ud det hele.
Havde de et rigtig godt overblik. Og tusind tak for hjælpen, med at få mig trukket ned fra mudder højen,
for man kunne ikke køre ud selv.

Kanon træf selv om det var så dårligt vejr. 🙁

17.07.2011 Holbæk by night 2001 Video.

Fandt en video mere i arkivet 🙂

17.07.2011 Garage Update.

Igang med rust på Impalaen. Og der er en del i forskærmene, så dem er jeg gået igang med. Der findes ingen rep. kit til
dem så der er ikke andet at gøre, end at prøve at fikse dem selv.
Her er de prøve monteret efter en del rust arbejde, og de er ikke færdige endnu.

04.07.2011 Arkivet

Sad og kikkede gamle Videoer igennem, og fandt dette fra Bluse Brothers Meet 1998. og Youtube har udvidet deres størrelse på Videoer til 2Gb
Så nu har jeg muligheden for at dele den med jer . så her er den 🙂

09.06.2011 Garagen

Fik skruet lidt og lavet lidt rust på kølerfronten, og begyndt at montere døre og andre ting til motoren.

Så Lidt sker der da.

04.06.2011 PARTYRUN.

California Dreamers afholde PartyRun på den traditionelle måde igen iår.
Vejret var perfekt, og alt planlægning til træffet var klar.
Teltet stod hvor det plejer at stå, og borde og stole var stillet frem.

I år havde Bo arrangeret auktion og solgte ting og sager til en god pris. Folk var begyndt at ankomme til klubben
ved 12 tiden og der var godt fyldt op på parkeringspladsen, hen af 1 til 2 tiden.

Temaet i år for ruten var militæret, så spørgsmål og opgaver var ret militært.
Bjarlert stod for igangsætning af løbet, og dem som skulle ud på ruten legende op,
og kørte ud på ruten med 2 min mellem rum.

Jeg var selv med på ruten, og havde lidt vanskelig hedder med ruten,
men med et par gides over telefonen, kom jeg på den rette vej.
Ruten var god og hyggelig.  Selve turen tog i alt ca. 3 timer.
Grillen var klar, da vi kom tilbage til klubben.

Burger og pølser kunne købes i baren til en god pris. Efter spisningen skulle der udleveres præmier,
men der var nogle hold, som måtte kæmpe om ekstra point, for at finde ud af, hvem som skulle på første pladsen.
Og det forgik med hammerslag 2 søm og en træstub. Det var meget underholdene.

Efter præmie overrækkelsen, varmede dj op med en god gang 80 musik.
Folk gik og hygge snakkedet rundt om Kring, og der var en god stemning. Som altid et rigtigt hyggeligt træf.

06.05.2011 Impala Projekt

Så skal karossen på rammen, og karossen kommer stille og roligt på plads

Og her er den monteret på rammen med nye gummi bøsninger og bolte.

Så mangler jeg “kun” resten, og så er man da ude og køre.

05.05.2011 Impala projekt.

Brandvægen blev malet, så det ikke skulle gøres efter at karos og rammen var samlet.
Efter den er tør, kan jeg begynde at montere karossen på rammen.

10.04.2011 Garagenyt

det store historiske øjeblik skete, Søndag d.10.04. Motor og gearkasse blev lagt i rammen.

Så nu begynder det snart at ligne en bil igen 🙂

02.04.2011 Generalforsamling hos CD

California Dreamers havde Generalforsamling Lørdag d.02.04, og nysgerrig som jeg var, tog jeg i klubben,
for at høre hvordan det gik.
Det lød som i gamle dage. Ikke nogle nye problemer, men lidt af det samme.

Efter mødet og den nye Formand havde ringet med klokken, blev der hygge snakket.
og en del øl kom over baren.
Jeg meldte mig ind i klubben igen, for at støtte op om dens økonomi.
En hyggelig aften med en gang, gæt en 80ér sang. Baren mod alle andre.

Hilsen
Greatv8 Red.

27.03.2011 Swapmeet ACC

En tur til ACC klubben i Elcaminoen. flot vejr, pænt med biler og godt med blandet stumper. ACC klubben deskede op med gratis øl, vand, kaffe
og pølser fra grillen. Der var hygge snak forskellige steder.

Fik en snak i baren med Formand Klaus, om vind og vejr og selvfølgelig lidt om stumper,reservedele, bolte, Biltyper, motorstørrelse, fælge
osv. osv. osv. En dejlig lille hygge tur til ACC klubben.

GreatV8 red.

25.03.2011 Garage opdatering

Motor og gearkasse er samlet, efter at ha bestilt nye bolte fra www.rustfribolte.dk da jeg ikke kunde finde de originale bolte. Og har ikke fundet en leverandør i USA som fragter til DK. Men de havde dem, lidt dyrt men i en god kvalitet.

Så nu er Converter samlet i gearkassen og det hele er skruet sammen på motoren.

Derefter har jeg givet det en gang varmfast maling. Som skulle kunne klare +450 grader, for at få den lidt pænere

end den kedelige rustfarve.

09.02.2011 Garage Update

Projekt Impala er så småt ved at starte op igen, efter at temperaturen er til at holde ud i garagen.Det jeg kom fra i 2010 var motoren, så det er også der jeg starter op igen. Og en gang motorvask skal der til.

Motoren fik en gang motor vask, så olie, fedt og snavn kunne blive vasket af. Derefter skal den males.

02.01.2011

Så starter det nye år med nye træf, projekter og ikke mindst en Impala som snart skal på rammen.
Håber alle er kommet godt ind i det nye år, uden mistede øjne og fingere.

I må alle ha et fortsat godt nytår